Kurser/arrangementer

Cardiopulmonary Exercise Testing (CPET) kursus 2024

CPET kurset er målrettet dig, som i din hverdag anvender CPET testudstyr målrettet brug i rehabilitering og træning.

Afholdelsesdato 22.08.2024
    Træning til hjertepatienter sep/okt 2024

Med kurset får fysioterapeuter viden og konkrete redskaber til at varetage fysiske test og træning som en del af den integrerede efterbehandling af patienter med hjertesygdom.

Afholdelsesdato 16.09.2024
    Temadag: Hjertesygdom og seksuel sundhed 2024

Om kurset Fysisk aktivitet kan forebygge og reducere vaskulære rejsningsproblemer, og mænd med hjertesygdom har behov for at fysioterapeuter inddrager seksuel sundhed i rehabiliteringen, men fysioterapeuter mangler ofte viden, uddannelse og kompetence på området.

Afholdelsesdato 10.10.2024
    Respirationsfysioterapi-Basis kursus

Opdater din lungefysiologi og få konkrete redskaber til at varetage respirationsfysioterapi til forskellige patientgrupper på hospital, i kommune og på klinik

Afholdelsesdato 27.11.2024
    Træning til patienter med lungesygdom feb/april 2025

Kursets formål er at give fysioterapeuten den nyeste opdaterede viden og konkrete redskaber til at varetage evidensbaseret fysisk træning som en del af den integrerede behandling til patienter med kroniske lungesygdomme.

Afholdelsesdato 24.02.2025